Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Comparative analysis of climate change conference coverage in India and UK newspapers: framing difference
Devaraj, Yoheswari ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Předmětem zkoumání jsou noviny z Indie, rozvojové země, a Spojeného království, vyspělé země. Tyto národy představují různé sociální, politické a kulturní situace, které budou mít nepochybně vliv na to, jak bude konference o změně klimatu zobrazována. Práce prostřednictvím tohoto komparativního zkoumání přispívá k lepšímu pochopení role, kterou hrají média při utváření rétoriky a komunikace o změně klimatu v různých kulturních a socioekonomických prostředích. Vzhledem ke kulturním rozdílům mezi oběma zeměmi (rozvinuté vs. rozvojové) byly zjištěny podobnosti ve výběru rámců, což poukazuje na vliv dominantních globálních mediálních narativů na to, jak se o změně klimatu informuje. Uznává se, že toto dominantní postavení je v podstatě výsledkem zásadních historických nerovností, které vedly k nahromadění politické a ekonomické moci na Západě. toho bylo dosaženo zkoumáním pěti různých rámců, aby bylo možné pochopit, jak byly použity ve zpravodajství čtyř novin o COP27.
Anti-Americanism and Canadian Cultural Policy (1928-1957)
Havlíková, Veronika ; Fiřtová, Magdalena (vedoucí práce) ; Pondělíček, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce nazvaná "Antiamerikanismus a kanadská kulturní politika v letech 1928 až 1957" se zabývá vlivem antiamerikanismu, zapříčiněného strachem z amerikanizace a kulturního pohlcení Spojenými státy, na kulturní politiky kanadské federální vlády v tomto formativním období pro vývoj svébytné kanadské národní identity po rozpadu Britského impéria. Na základě interpretativní obsahové analýzy dvou klíčových vládních dokumentů, takzvané Airdovy komise (1928-1929) a Masseyho komise (1949-1951), práce zkoumá, jaké byly hlavní motivy a faktory ovlivňující vládní intervenci v oblasti kultury a posuzuje jakou roli mezi těmito faktory sehrál antiamerikanismus jako reakce na něco, co bylo vnímáno jako americká kulturní invaze ohrožující vývoj svébytné kanadské kultury. Teoretický rámec práce představuje různá pojetí antiamerikanismu, a především jeho charakteristickou povahu v kanadském prostředí, a dále vymezuje koncept kulturního imperialismu, který nám umožní lépe porozumět kanadské snaze vymezit se proti americkému kulturnímu vlivu ve zkoumaném období.
Globální televizní formáty a jejich adaptace v zemích střední Evropy
Vachová, Kateřina ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá úspěšností adaptace globálních televizních formátů v regionu střední Evropy. Mediální systémy v České republice, Maďarsku, Polsku a Slovensku prošly v devadesátých letech výraznou transformací, v jejímž rámci byly utvářeny i jednotlivé televizní trhy. Na tyto trhy začaly postupně působit globální vlivy. Tato práce přibližuje teorii globalizace se zaměřením na koncepty kulturního imperialismu a kulturní globalizace. Jedním z nejvýraznějších procesů v rámci globalizace médií je vznik globálních televizních formátů. V současné době převažuje názor, že tyto globální formáty napomáhají kulturní heterogenizaci a pluralizaci. Lokální adaptace televizních formátů získávají zároveň národní kulturní významy, důležité pro daný region. S pronikáním globálních televizních formátů na lokální trhy je spojen termín glokalizace, který je v současnosti používán v souvislosti s formáty častěji než pojem globalizace. Tato práce zachycuje adaptaci formátů v jednotlivých zemích středoevropského regionu. Na základě sledovanosti je porovnávána popularita globálních formátů v tomto regionu. Zároveň je vyhodnoceno, který formát má v rámci regionu nejuniverzálnější dopad a zdali mají diváci těchto zemí podobné kulturní preference. Následně jsou popsány další tendence typické pro televizní trhy...
Přenos televizních formátů do českého prostředí od vzniku duálního systému v České republice
Kantorová, Katarzyna ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce na téma "Přenos televizních formátů do českého prostředí od vzniku duálního systému v České republice" se zabývá televizními formáty, jež byly za posledních 20 let adaptovány na českém televizním trhu. Televizní formáty můžeme zařadit mezi nejdůraznější důsledky globalizace médií, protože právě ony šíří jednotné náměty a struktury televizních pořadů, které sledují diváci po celém světě. Práce přibližuje teorie globalizace se zaměřením na kulturní i mediální imperialismus. Dále jsou představeny novější teorie zabývající se globalizací obecně a její následnou přeměnou. Častěji se setkáváme s transformací pojmu globalizace na pojem glokalizace, kdy právě mediální obsahy, které jsou šířeny globálně, jsou více přizpůsobovány lokálnímu publiku. S touto návazností práce popisuje, jaké televizní formáty byly adaptované od roku 1994 pro české diváky. Na základě kvalitativních rozhovorů s mediálními profesionály, kteří se přímo účastní procesu nákupu a následné adaptace formátů, se v práci nachází velký přehled všech adaptovaných televizních formátů v ČR a jsou zde charakterizovány důvody, požadavky, těžkosti, ale i samotný proces lokalizace licencovaných pořadů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvoj Nollywoodu na pozadí globalizačních procesů v mediálním světě
Černá, Jana ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Nigerijský zábavní průmysl Nollywood se objemem své audiovizuální produkce již několik let řadí celosvětově na jedno z prvních míst. Jeho trh je však do značné míry izolovaný od dominantních mediálních toků, což podněcuje zájem o podrobnější studium jeho postavení na globální kulturní scéně. Práce je teoretickým pojednáním o historii a současném stavu Nollywoodu, jehož rozvoj autorka zasazuje do kontextu dvou zdánlivě antagonistických paradigmat v rámci globalizačního diskurzu - kulturního imperialismu a kulturní globalizace. K zachycení co nejaktuálnějších a nejkomplexnějších údajů využívá práce obecně teoretických metod, zejména analýzy, syntézy a komparace informací získaných studiem odborných článků a literatury na dané téma. Text se skládá ze tří hlavních částí. Po uvedení do nigerijských reálií a stručném seznámení s historií jejích audiovizuálních médií je ve druhé kapitole vůbec poprvé na české akademické půdě popsán vznik Nollywoodu a jsou charakterizovány jeho aktuální produkční a distribuční principy. V této části práce je kladen důraz i na zachycení rozsahu působnosti Nollywoodu ve světě včetně České republiky, a to jak z hlediska šíře a typu publika, tak způsobů produkce a distribuce nigerijských snímků za hranicemi domovské země jejich tvůrců. Třetí, závěrečná, kapitola práce...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.